Najčastejšie otázky a odpovede okolo koronavírusu a cestovania

CK SATUR - 20.05.2020

Situácia v súvislosti s koronavírusom ovplyvnila rozhodovanie mnohých klientov tak pri samotnom cestovaní, ako aj pri plánovaní svojich dovoleniek. Priniesla aj mnoho otázok a my vám prinášame odpovede na tie aktuálne najčastejšie kladené.

V súčasnosti vzhľadom na aktuálne prebiehajúcu novelizáciu zákona o zájazdoch v súvislosti so situáciou s COVID 19 vás chceme požiadať o pochopenie a trpezlivosť pri riešení otázok vašich zakúpených dovoleniek. Hneď ako budeme mať k dispozícii finálne znenie nového zákona, budeme vám opäť k dispozícii na našej infolinke. V prípade, že máte iné otázky, kontaktujte nás, prosíme, mailom na info@saturtravel.sk.

 

Mám kúpený zájazd s termínom realizácie do 30.06. Ako mám postupovať?

V týchto dňoch sa situácia mení veľmi dynamicky a naša cestovná kancelária dostáva pravidelné nové informácie od jednotlivých poskytovateľov služieb, na základe ktorých klientom aktuálne poskytujeme možnosť presunu zájazdu na neskorší termín 2020, resp. sezónu 2021 alebo poskytnutie voucheru v zmysle poskytnutých náhradných riešení od poskytovateľov týchto služieb. 

 

Ak sa rozhodnem zmeniť termín zájazdu, čo tým získam?

Presunutím zájazdu získajú klienti nasledovné výhody:

  • Za predpokladu, že si klient zájazd z roku 2019 resp. 2020 presunie na rovnaký termín a počet dní zájazdu na rok 2021 garantujeme rovnakú cenu zájazdu.
  • Za predpokladu, že si klient zájazd z roku 2019 resp. 2020 presunie na iný termín, inú dĺžku alebo iný zájazd na rok 2020 resp. 2021 garantujeme rovnakú výšku zľavy, za ktorú klient zájazd v roku 2019 resp. 2020 kupoval. Rozdiel ceny, ktorý vznikne zmenou termínu alebo dĺžkou zájazdu, je však nutné doplatiť.
  • Všetky zájazdy presunuté na neskorší termín alebo na rok 2021 sú kryté poistením insolventnosti.
  • Cestovné poistenie zo zájazdov z roku 2019 resp. 2020 klientovi prenesieme na zájazd na rok 2020 resp. 2021 automaticky a za rovnakú cenu
  • Vo väčšine kapacít letných pobytových dovoleniek, ktoré sú už aktuálne v ponuke na sezónu 2021 garantujeme dodržanie rovnakej ceny pre deti aj na letnú pobytovú dovolenku na rok 2020 resp. 2021, aj keď dieťa už bude o rok staršie, ako bolo v čase zakúpenia pôvodného zájazdu. Pri zmene veku infanta (dieťa do 2 rokov) bude pre takéto prípady platiť zvýhodnený paušál 99 € v konečnej cene.
  • Službu FLEXIBILNÁ DOVOLENKA zdarma, ktorá umožňuje bezplatnú zmenu destinácie alebo termínu zájazdu najneskôr 30 dní pred nástupom na zájazd.

 

Mám kúpený zájazd s termínom realizácie po 01.07. Ako bude cestovka postupovať?

Všetky zájazdy mimo SR, ktoré majú dátum odletu/odchodu na zájazd po 01.07., budú, zatiaľ, riadne a podľa plánu realizované. Až do dátumu ich realizácie sa však, samozrejme, riadime oficiálnymi informáciami Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR a v prípade iných ako aktuálne platných informácií budeme priebežne na vzniknutú situáciu reagovať, pričom bude klientovi ponúknutá bezplatná možnosť zmeny termíny zájazdu alebo iný zájazd (platí pre letné pobytové dovolenky) resp. voucher v zmysle poskytnutých náhradných riešení od poskytovateľov týchto služieb (platí pre poznávacie zájazdy, exotické pobyty a ostatné zájazdy).

V prípade, že má klient záujem o zrušenie zájazdu, môže tak urobiť za zvýhodnených storno podmienok a to za poplatok vo výške len skutočne vzniknutých nákladov. Výška odstupného (uvádzané čiastky platia pre 1 osobu bez rozdielu veku) je nasledovná:

a) Skutočne vzniknuté náklady, najmenej však 25% z ceny zájazdu, ak cestujúci odstúpi od zmluvy o zájazde v lehote 46 dní a viac pred termínom začatia zájazdu,

b) Skutočne vzniknuté náklady, najmenej však 30% z ceny zájazdu, ak cestujúci odstúpi od zmluvy o zájazde v lehote 45 – 29 dní pred termínom začatia zájazdu,

c) Skutočne vzniknuté náklady, najmenej však 50% z ceny zájazdu, ak cestujúci odstúpi od zmluvy o zájazde v lehote 28 – 15 dní pred termínom začatia zájazdu,

d) Skutočne vzniknuté náklady, najmenej však 75% z ceny zájazdu, ak cestujúci odstúpi od zmluvy o zájazde v lehote 14 – 6 dní pred termínom začatia zájazdu,

e) Vo výške 100% ceny zájazdu, ak cestujúci odstúpi od zmluvy o zájazde v lehote 5 a menej dní pred termínom začatia zájazdu.

f) V prípade zájazdu (poskytovania služieb) realizovaného v celom rozsahu na území SR, výška odstupného bude určená vo výške skutočne vzniknutých nákladov.

 

Mám kúpenú letnú dovolenku, ale nemám vyplatenú celú hodnotu zájazdu. Ako mám, vzhľadom na aktuálnu situáciu a obmedzenia postupovať?

Všetky zájazdy, na ktoré sa vyžaduje doplatok za dovolenku riešime individuálne a podľa termínu nástupu na zájazd. Viac informácii získate na info@saturtravel.sk.

 

Mám kúpený pobytový zájazd na Slovensku. Ako mám postupovať?

Na základe opatrení Vlády SR sa ubytovacie zariadenia na Slovensku postupne otvárajú. Všetky pobyty, ktoré majú nástup do 30.06. rieši naša cestovná kancelária priamo s ubytovacími zariadeniami a následne ponúka klientovi možnosť presunu na neskorší termín. Všetky pobyty, ktoré majú nástup od 01.07. sa zatiaľ riadne a podľa plánu realizujú, ak sa však rozhodnete pre zrušenie pobytu výška odstupného bude určená vo výške skutočne vzniknutých nákladov.  

 

Mám kúpený zájazd cez cestovnú agentúru, nie priamo cez CK SATUR. Ako mam postupovať ak sa mi nedarí spojiť s cestovnou agentúrou?

V prípade, že sa vám nedarí spojiť sa s cestovnou agentúrou, cez ktorú ste si zájazd kupovali, môžete sa obrátiť aj priamo na mail na info@saturtravel.sk. Všetky vaše požiadavky vybavíme priamo u nás a následne sa s vašou agentúrou spojíme.

 

Koľko dní vopred dá cestovka klientovi vedieť, či bude zájazd realizovaný?

V prípade, že by sa plánovaný zájazd nerealizoval, snažíme sa, samozrejme, našich klientov dostatočne včas o tejto skutočnosti nielen informovať, ale ponúknuť im aj alternatívne riešenie, či už je to presunutie zájazdu na iný termín alebo zmenu zájazdu.

 

Je možné zmeniť si destináciu alebo termín na už zakúpenej letnej dovolenke?

Naša cestovná kancelária má počas first moment predaja už 3 roky v ponuke službu flexibilná dovolenka. V prípade, že si klienti túto službu pri kúpe zájazdu zaplatili, majú možnosť zdarma a bez uvedenia dôvodu zmeniť destináciu za inú destináciu a to podľa podmienok, ktoré pre službu flexibilná dovolenka platili do 29.02.2020. V prípade, že si klient túto službu pri kúpe zájazdu neobjednal, nie je možné bezplatne zmeniť destináciu ani termín dovolenky.

Vzhľadom však na aktuálnu situáciu je pri zájazdoch s termínom odchodu/odletu do 30.06.2020 možné presunúť zájazd na neskorší termín v roku 2020 alebo na sezónu 2021 a získať k tomu službu flexibilná dovolenka zdarma, ktorá Vám umožňuje bezplatnú zmenu termínu  alebo destinácie nového zájazdu najneskôr 30 dni pred nástupom na nový zájazd.

 

Ako sa bude situácia vyvíjať a sú ohrozené aj letné dovolenky?

Žiaľ, vývoj situácie s koronavírusom nevie aktuálne nikto z nás predpovedať. Avšak situáciu vo svete sledujeme, naši zamestnanci sú v neustálom kontakte so zahraničnými partnermi, ambasádami, delegátmi a miestnymi sprievodcami. Rovnako sledujeme odporúčania Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR, ako aj iných relevantných organizácií na Slovensku a v zahraničí.  Nikto z CK SATUR nemôže prijať rozhodnutie o vycestovaní alebo zrušení pobytov za klientov, ale môžeme svojim klientom ponúknuť istotu profesionálneho tímu, pričom bezpečnosť klientov je pre nás, samozrejme, prvoradá.

 

Vzťahuje sa poistenie storna aj na koronavírus?

Poistenie storna, ktoré si naši klienti uzavreli cez našu cestovnú kanceláriu v Allianz - Slovenská poisťovňa a.s., sa na koronovírus nevzťahuje. Toto storno poistenia je možné uplatniť z dôvodu vážne akútneho ochorenia alebo úrazu, ktorý utrpel poistený, jeho blízka osoba alebo spolucestujúci a ktoré si vyžiadali domáce liečenie alebo hospitalizáciu, plus pri ďalších príčinách storna, ktoré sú už podrobnejšie uvedené vo Všeobecných poistných podmienkach pre cestovné poistenie a asistenčné služby (viď čl. 40 až 44; ďalšie  čl. 45 – 49).

 

Mám kúpenú darčekovú poukážku, ktorej platnosť končí v období, kedy sú pobočky CK SATUR pre nariadenia vlády zatvorené a nemôžem si ju uplatniť. Ako mám postupovať?

Všetky darčekové poukážky, ktorých platnosť skončí v čase od 01.03.2020 až do trvania mimoriadneho stavu, budú zo strany CK SATUR predĺžené. Nová platnosť bude do 31.03.2021. Pre predĺženie platnosti poukážky bude, po skončení mimoriadneho stavu, potrebné poukážku priniesť na pobočku.

 

Ak mám iné otázky ako sú uvedené v tomto článku, ako mám postupovať?

V prípade, že máte ďalšie otázky, kontaktujte nás. Aby sme však mohli vaše cestovateľské otázky a požiadavky čo najlepšie a najprehľadnejšie vyriešiť, smerujte ich, prosíme, výlučne na nasledovné komunikačné kanále: 

Vzhľadom na všeobecné opatrenia, ako aj ochranu zdravia vás aj našich zamestnancov, úprimne prosíme, aby ste všetky vaše podnety riešili z pohodlia domova elektronickou alebo telefonickou formou. Všetky naše pobočky sú aktuálne v súlade s platnými nariadeniami zatvorené.

 

Kde nájdem relevantné informácie a užitočné linky na tému koronavírus?


Ako znížiť riziko nákazy týmto vírusom?

  • Umývajte si ruky mydlom a vodou alebo prostriedkom na báze alkoholu
  • Keď kašlete, zakryte si nos a ústa a kýchajte do vreckovky alebo do ohnutého lakťa
  • Vyhýbajte sa kontaktu s ľuďmi, ktorí javia príznaky nádchy alebo chrípky alebo sa vrátili z oblastí, v ktorých bol potvrdený koronavírus
  • Ak vám zamestnávateľ ponúkol možnosť pracovať cez home office, využite to
  • Ak sa necítite zdravotne dobre, overte si, či máte príznaky spojené s týmto vírusom: teplota, kašeľ a dýchavičnosť. Následne kontaktuje telefonicky svojho lekára alebo infolinku Národného centra zdravotníckych informácii - 0800 221 234 alebo Úrad verejného zdravotníctva SR – 0917 222 682, kde vám odborníci odpovedajú na otázky alebo napíšte na: novykoronavirus@uvzsr.sk

 

Informácie uvedené v tomto článku budeme priebežne aktualizovať a dopĺňať o nové otázky a odpovede, podľa vývoju situácie okolo koronavírusu a cestovania.

V Bratislave, dňa 20.05.2020

Kontakt pre médiá: marketing@satur.sk

Cestovná kancelária SATUR TRAVEL, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel Sa, vložka číslo: 2427/B, IČO: 35 787 201, Miletičova 1, 824 72 Bratislava

Generuje redakčný CMS systém GlobalWeb spoločnosti Global Services Slovakia s.r.o.

© 1998-2020 CK SATUR, Všetky práva vyhradené.

  • Slovenská asociácia cestovných kancelárii a cestovných agentúr
  • International Air Transport Association
  • Ocenenie najdôveryhodnejšia značka pre CK SATUR
  • Ocenenie Superbrands 2020 pre CK SATUR