Najčastejšie otázky a odpovede okolo koronavírusu a cestovania
CK SATUR - 14.05.2021
Situácia v súvislosti s koronavírusom ovplyvnila rozhodovanie mnohých klientov tak pri samotnom cestovaní, ako aj pri plánovaní svojich dovoleniek. Priniesla aj mnoho otázok a my vám prinášame odpovede na tie aktuálne najčastejšie kladené.
Aké sú momentálne možnosti cestovania
Situácia, spojená s ochorením Covid-19 bola od jeho počiatkov pre nás všetkých veľmi neobvyklá a ťažká, napriek tomu nás nepripravila o cieľ naplniť Vaše cestovateľské sny. Podmienky pre cestovanie sa na Slovensku, ako aj v jednotlivých krajinách neustále menia. Viaceré krajiny prijímajú tzv. bezpečnostné protokoly pre všetkých poskytovateľov služieb cestovného ruchu (ubytovacie zariadenia, dopravné spoločnosti, kultúrno-historické objekty a turistické atrakcie), s cieľom ochrániť cestujúcich pred nebezpečenstvom šírenia ochorenia. Ak to okolnosti dovolia, máme v pláne uskutočniť všetky naše zájazdy a pobyty. Viac informácií získate na našej web stránke, sociálnych sieťach, infolinke alebo u našich predajcov. Aktuálne podmienky vstupu a návratu do či z jednotlivých krajín si viete pozrieť v našej covid mape.
Uvažujem nad objednaním zájazdu
O tom, či bude možné Váš zájazd alebo pobyt uskutočniť, rozhodujeme najneskôr 21 dní pred plánovaným odchodom. Nemusíte sa však obávať objednať si dovolenku hneď. Väčšina pobytov a zájazdov je teraz dostupná za výhodné ceny, s možnosťou bezplatného storna. Pre Vašu zmluvu budú platiť podmienky, ktoré platia pre pobyty s dátumom objednania 1.4.2021 a neskôr, a s termínom konania do 31.10.2021 (viac informácií nižšie).
Mám objednaný poznávací alebo pobytový zájazd
O tom, či bude možné Váš zájazd alebo pobyt uskutočniť, rozhodujeme najneskôr 21 dní pred plánovaným odchodom. Podmienky, ktoré platia pre Vašu zmluvu, sa odlišujú podľa cieľovej krajiny, spôsobu dopravy, typu zájazdu (pobytu), dátumu objednania, prípadne, či bola pôvodná zmluva už zmenená dodatkom na iný zájazd (pobyt). Môže pri tom ísť o nasledovné:
- Zájazd (pobyt) bol objednaný v období od 1.10.2019 do 31.3.2020, s termínom konania do 31.10.2021
- ak takto objednaný zájazd nebolo možné uskutočniť, alebo ak ste sa rozhodli odstúpiť od zmluvy z dôvodu obáv z cestovania v zmysle platného zákona, vystavili sme Vám Oznámenie o náhradnom zájazde, za ktorý si môžete vybrať náhradný zájazd, a to najneskôr do 31.08.2021
- ak takto objednaný zájazd nebolo možné uskutočniť, a súhlasili ste so zmenou zmluvy na iný zájazd alebo pobyt, tento dodatok zmluvy je platný a ďalšia zmena je možná na základe vzájomnej dohody, resp. podľa platnej legislatívy
- Zájazd (pobyt) bol objednaný z first moment ponuky v období od 1.10.2020 do 31.3.2021, s termínom konania do 31.10.2021
- vzťahujú sa na Vás nasledovné podmienky:
- Zájazd (pobyt) bol objednaný po 1.4.2021, s termínom konania do 31.10.2021
- vzťahujú sa na Vás nasledovné podmienky:
Na všetky ostatné zmluvy, okrem vyššie uvedených špeciálnych podmienok, sa vzťahujú nasledovné dokumenty:
Podmienky poistenia k zájazdom CK SATUR od poisťovne Allianz
Podmienky poistenia k zájazdom CK SATUR od poisťovne ECP
Nákupné poukážky CK SATUR (vouchery)
Všetky nákupné poukážky (vouchery), ktorých platnosť končí počas mimoriadneho stavu, budú zo strany CK SATUR predĺžené. Viac informácii u Vášho predajcu.
Ako mám postupovať, ak som v tomto článku nenašiel odpoveď?
V prípade, že máte ďalšie otázky, prosíme, kontaktujte nás mailom na: info@saturtravel.sk alebo na infolinke 0850 555 111. Vzhľadom na aktuálne opatrenia, ako aj ochranu zdravia Vás aj našich zamestnancov, prosíme, aby ste uprednostnili elektronickú alebo telefonickú formu.
Kde nájdem relevantné informácie a užitočné linky na tému koronavírus?
- Ministerstvo zahraničných vecí
- Svetová zdravotnícka organizácia
- Úrad verejného zdravotníctva SR
- Európska komisia
- E-mailový kontakt zriadený Úradom verejného zdravotníctva SR: novykoronavirus@uvzsr.sk
- Covid mapa
- Blogy SK SATUR
V Bratislave, dňa 28.4.2021