Najčastejšie otázky a odpovede okolo koronavírusu a cestovania

CK SATUR - 18.03.2020

Situácia v súvislosti s koronavírusom ovplyvnila rozhodovanie mnohých klientov tak pri samotnom cestovaní, ako aj pri plánovaní svojich dovoleniek. Priniesla aj mnoho otázok a my vám prinášame odpovede na tie aktuálne najčastejšie kladené.

Mám kúpený poznávací zájazd do Talianska. Môžem ho stornovať?

Vzhľadom na situáciu v Taliansku prijala naša cestovná kancelária opatrenie, ktoré umožňuje klientom so zakúpeným poznávacím zájazdom do Talianska s termínmi realizácie v čase 10.03. až 15.04. (vrátane) nasledovné možnosti:

  • v prípade, že sa jedná o poznávací zájazd do Talianska realizovaný autobusovou dopravou ponúkame bezplatný presun zájazdu na neskorší termín. Nový termín bude klientom komunikovaný prostredníctvom našich pobočiek
  • v prípade, že sa jedná o poznávací zájazd do Talianska realizovaný leteckou dopravou pristupujeme ku každému zájazdu individuálne a možnosti závisia od podmienok, ktoré sa naša cestovná kancelária na dennej báze snaží vyjednať s leteckými spoločnosťami a hotelmi.

Mám kúpený pobytový zájazd na Slovensku. Ako mám postupovať?

Vzhľadom na uznesenie vlády SR sú od dnešného dňa (16.03.2020) zatvorené všetky hotely na Slovensku. Všetky hotely zároveň pri riešení už zakúpených pobytov s nástupom do 31.03.2020 klientom prednostne ponúkajú zmenu termínu pobytu. V prípade, že sa klient rozhodne pre zrušenie pobytu s nástupom po 01.04.2020 je stornovanie možné vykonať v súlade so zmluvnými podmienkami.

Mám kúpený zájazd s termínom realizácie od 10.03. do 15.04. Môžem ho stornovať?

V týchto dňoch sa situácia mení z hodiny na hodiny a naša cestovná kancelária dostáva pravidelné nové informácie od jednotlivých poskytovateľov služieb, na základe ktorých rieši aj možnosť realizácie alebo presunu zájazdu na neskorší termín v zmysle poskytnutých náhradných riešení od poskytovateľov týchto služieb. Každý zájazd je preto riešený individuálne a pre konkrétne informácie k vášmu zájazdu alebo pobytu nás kontaktujte na infolinke.

Aktuálne sa nachádzam v zahraničí cez cestovnú kanceláriu. Čo mám robiť?

Ak sa v súčasnosti nachádzate na dovolenke alebo služobnej ceste v zahraničí, ktorú ste kupovali cez našu cestovnú kanceláriu, je samozrejmé, že o vás vieme a s vami v súvislosti s vašim návratom späť na Slovensko komunikujeme.

Vzhľadom však na to, že sa situácia denne mení veľmi rýchlo, odporúčame vám využiť aj možnosť dobrovoľnej registrácie na stránkach Ministerstva zahraničných vecí SR. Ministerstvo zahraničných vecí momentálne zbiera informácie, kde všade sa slovenskí občania v zahraničí nachádzajú, aby mohli prípadne pripraviť  plán, ak by sa naši občania nevedeli dostať domov, aj vzhľadom na pribúdajúci počet zrušených leteckých spojení. Link na registráciu: https://www.mzv.sk/cestovanie_a_konzularne_info/registracia-pred-cestou-do-zahranicia

Ako bude cestovka postupovať pri zakúpených zájazdoch s termínom realizácie po 15.04.?

Všetky zájazdy, ktoré majú dátum odchodu na zájazd po 15.04., budú, zatiaľ, riadne a podľa plánu realizované. Až do dátumu ich realizácie sa však, samozrejme, riadime oficiálnymi informáciami Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR a v prípade iných ako aktuálne platných informácií budeme priebežne na vzniknutú situáciu reagovať.

Ak teraz stornujem dovolenku, o koľko peňazí prídem?

Súčasťou zmluvy o kúpe dovolenky sú aj zmluvné podmienky, ktoré upravujú storno poplatky a to v odseku VI., bod 1. V prípade, že sa klient rozhodne pre storno zájazdu je možné ho aktuálne vykonať v súlade so zmluvnými podmienkami. 

Je možné zmeniť si destináciu alebo termín na už zakúpenej dovolenke?

Naša cestovná kancelária má počas first moment predaja už 3 roky v ponuke službu flexibilná dovolenka. V prípade, že si klienti túto službu pri kúpe zájazdu zaplatili, tak majú možnosť zdarma a bez uvedenia dôvodu zmeniť destináciu za inú destináciu a to podľa podmienok, ktoré pre službu flexibilná dovolenka platili do 29.02.2020. V prípade, že si klient túto službu pri kúpe zájazdu neobjednal, je odstúpenie od zmluvy aktuálne možné v súlade so zmluvnými podmienkami, ktoré upravujú aj výšku storno poplatku. V prípade, že si klient túto službu pri kúpe zájazdu neobjednal, je odstúpenie od zmluvy aktuálne možné v súlade so zmluvnými podmienkami, ktoré upravujú aj výšku storno poplatku. 

Vzťahuje sa poistenie storna aj na koronavírus?

Poistenie storna, ktoré si naši klienti uzavreli cez našu cestovnú kanceláriu v Allianz - Slovenská poisťovňa a.s., sa na koronovírus nevzťahuje. Toto storno poistenia je možné uplatniť z dôvodu vážne akútneho ochorenia alebo úrazu, ktorý utrpel poistený, jeho blízka osoba alebo spolucestujúci a ktoré si vyžiadali domáce liečenie alebo hospitalizáciu, plus pri ďalších príčinách storna, ktoré sú už podrobnejšie uvedené vo Všeobecných poistných podmienkach pre cestovné poistenie a asistenčné služby (viď čl. 40 až 44; ďalšie  čl. 45 – 49).

Ak sa rozhodnem ísť na zakúpenú dovolenku a dostanem sa do karantény, kto bude kryť náklady? Klient, cestovka alebo poisťovňa?

Cestovná kancelária, samozrejme, poskytne klientom, ktorí sa dostali do nežiadúcej situácie, asistenciu, informácie o zdravotníckych a konzulárnych službách, telefonickú komunikáciu, ako aj potrebnú pomoc pri hľadaní alternatívnych cestovných možností. V prípade, že v cene zájazdu bola doprava späť zahrnutá a klient sa nemôže domov vrátiť v plánovanom termíne z dôvodu neodvrátiteľných a mimoriadnych okolností (napr. zrušenie spiatočného letu a podobne), znáša cestovná kancelária náklady na ubytovanie v rozsahu maximálne 3 nocí. V prípade, že klient v destinácii ostane dlhšie ako 3 noci, môže byť požiadaný o úhradu vzniknutých dodatočných nákladov. V niektorých krajinách tieto náklady znášajú lokálne vlády, ktoré karanténu zaviedli.

Ak sa rozhodnem pre kúpu dovolenky teraz, akú mám istotu, že nebudem musieť vycestovať do krajiny, v ktorej je koronavírus?

CK SATUR chce, aby cestovanie bolo bezpečné, preto všetkým svojim klientom s platnosťou od 1. marca až  do 30. apríla ponúka, na všetky letné dovolenky zakúpené v tomto termíne a realizované na charterových letoch CK SATUR, možnosť bezplatne a bez uvedenia dôvodu zmeniť dovolenkovú destináciu a to až do 21 dní pred odletom. Veľkou výhodou tejto služby – flexibilná dovolenka - je aj široká a rôznorodá ponuka dovoleniek našej cestovnej kancelárie, pretože len u nás si klienti môžu zakúpenú dovolenku vymeniť prakticky za čokoľvek - dovolenku na Slovensku, wellness pobyt, lyžovačku, poznávací zájazd, či inú letnú dovolenkovú destináciu. K vybraným letným dovolenkám  a poznávacím zájazdom teraz ponúkame zľavy až do 25% a pri kúpe stačí zaplatiť iba 20% z ceny zájazdu.

Ako sa bude situácia vyvíjať a sú ohrozené aj letné dovolenky?

Žiaľ, vývoj situácie s koronavírusom nevie aktuálne nikto z nás predpovedať. Avšak situáciu vo svete v CK SATUR sledujeme, naši zamestnanci sú v neustálom kontakte so zahraničnými partnermi, ambasádami, delegátmi a miestnymi sprievodcami. Rovnako sledujeme odporúčania Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR, ako aj iných relevantných organizácií na Slovensku a v zahraničí. Nikto z CK SATUR nemôže prijať rozhodnutie o vycestovaní alebo zrušení pobytov za klientov, ale môžeme svojim klientom ponúknuť istotu profesionálneho tímu, pričom bezpečnosť klientov je pre nás, samozrejme, prvoradá.

Ak mám ešte iné otázky ako sú uvedené v tomto článku, ako mám postupovať?

V prípade, že máte ďalšie otázky, kontaktujte nás. Aby sme však mohli vaše cestovateľské otázky a požiadavky čo najlepšie a najprehľadnejšie vyriešiť, smerujte ich, prosíme, výlučne na nasledovné komunikačné kanále: 

Vzhľadom na všeobecné opatrenia, ako aj ochranu zdravia vás aj našich zamestnancov, úprimne prosíme, aby ste všetky vaše podnety riešili z pohodlia domova elektronickou alebo telefonickou formou. Všetky naše pobočky sú aktuálne v súlade s platnými nariadeniami krízového štábu zatvorené. Pripravili sme však pre vás aj prehľad odpovedí na aktuálne najčastejšie kladené otázky.

Kde nájdem relevantné informácie a užitočné linky na tému koronavírus?

Ako znížiť riziko nákazy týmto vírusom?

  • Umývajte si ruky mydlom a vodou alebo prostriedkom na báze alkoholu
  • Keď kašlete, zakryte si nos a ústa a kýchajte do vreckovky alebo do ohnutého lakťa
  • Vyhýbajte sa kontaktu s ľuďmi, ktorí javia príznaky nádchy alebo chrípky alebo sa vrátili z oblastí, v ktorých bol potvrdený koronavírus
  • Ak vám zamestnávateľ ponúkol možnosť pracovať cez home office, využite to
  • Ak sa necítite zdravotne dobre, overte si, či máte príznaky spojené s týmto vírusom: teplota, kašeľ a dýchavičnosť. Následne kontaktuje telefonicky svojho lekára alebo infolinku Národného centra zdravotníckych informácii - 0800 221 234 alebo Úrad verejného zdravotníctva SR – 0917 222 682, kde vám odborníci odpovedajú na otázky alebo napíšte na: novykoronavirus@uvzsr.sk

Informácie uvedené v tomto článku budeme na dennej báze aktualizovať a dopĺňať o nové otázky a odpovede, podľa vývoju situácie okolo koronavírusu a cestovania.

Bratislava, 16. 03. 2020

Kontakt pre médiá: zednikova@ba.satur.sk

Cestovná kancelária SATUR TRAVEL, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel Sa, vložka číslo: 2427/B, IČO: 35 787 201, Miletičova 1, 824 72 Bratislava

Generuje redakčný CMS systém GlobalWeb spoločnosti Global Services Slovakia s.r.o.

© 1998-2020 CK SATUR, Všetky práva vyhradené.

  • Slovenská asociácia cestovných kancelárii a cestovných agentúr
  • International Air Transport Association
  • Ocenenie najdôveryhodnejšia značka pre CK SATUR
  • Ocenenie Superbrands 2020 pre CK SATUR