Koronavírus - najčastejšie otázky

Situácia v súvislosti s koronavírusom ovplyvnila rozhodovanie mnohých klientov tak pri samotnom cestovaní, ako aj pri plánovaní svojich dovoleniek. Priniesla aj mnoho otázok a my vám pravidelne prinášame odpovede na tie aktuálne najčastejšie kladené.

 

Mám kúpený zájazd mimo SR s termínom realizácie do 15.04. Môžem ho stornovať?

V týchto dňoch sa situácia mení veľmi dynamicky a naša cestovná kancelária dostáva pravidelné nové informácie od jednotlivých poskytovateľov služieb, na základe ktorých rieši buď možnosť presunu zájazdu na neskorší termín alebo poskytnutie voucheru v zmysle poskytnutých náhradných riešení od poskytovateľov týchto služieb. Každý zájazd je preto riešený individuálne a pre konkrétne informácie k vášmu zájazdu alebo pobytu nás kontaktujte na infolinke. Ak sa však rozhodnete pre storno zájazdu, je možné tak urobiť v súlade v platnými zmluvnými podmienkami.

 

Mám kúpený zájazd mimo SR s termínom realizácie po 15.04. Ako bude cestovka postupovať?

Všetky poznávacie zájazdy a zájazdy do exotiky, ktoré majú dátum odchodu na zájazd po 15.04., budú, zatiaľ, riadne a podľa plánu realizované. Až do dátumu ich realizácie sa však, samozrejme, riadime oficiálnymi informáciami Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR a v prípade iných ako aktuálne platných informácií budeme priebežne na vzniknutú situáciu reagovať, pričom bude klientovi primárne ponúknutá bezplatná možnosť zmeny termíny zájazdu alebo iný zájazd. Požiadavky na zmenu termínu alebo zájazdu budú vybavované postupne podľa najbližších termínov odletu/odchodu.

 

Mám kúpenú letnú dovolenku mimo SR s termínom realizácie do 30.06. a nechcem na dovolenku vycestovať. Ako mám postupovať?

Klienti, ktorí majú kúpené letné dovolenky mimo SR s dátumom odletu/odchodu na zájazd do 30.06. a majú obavy na dovolenku vycestovať majú viaceré možnosti. Dovolenku môžu stornovať a to v súlade s platnými zmluvnými podmienkami, pričom výška storno poplatku predstavuje skutočne vzniknuté náklady, ktoré sa pohybujú na úrovni 75-100% ceny zájazdu. Môžu si bezplatne zmeniť zakúpený termín dovolenky na neskorší termín alebo prijať voucher na celú hodnotu zájazdu, ktorý bude možné využiť na nákup dovolenky s termínom ukončenia zájazdu najneskôr do 31.10.2021. Platnosť voucheru bude 1 rok a jeho prijatím klienti neprídu o svoje financie za storno poplatok. 

 

Mám kúpenú letnú dovolenku mimo SR s termínom realizácie po 30.06. Ako bude cestovka postupovať?

Všetky letné dovolenky mimo SR, ktoré majú dátum odletu/odchodu na zájazd po 30.06., budú, zatiaľ, riadne a podľa plánu realizované. Až do dátumu ich realizácie sa však, samozrejme, riadime oficiálnymi informáciami Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR a v prípade iných ako aktuálne platných informácií budeme priebežne na vzniknutú situáciu reagovať.

 

Mám kúpenú letnú dovolenku, ale nemám vyplatenú celú hodnotu zájazdu. Ako mám, vzhľadom na aktuálnu situáciu a obmedzenia postupovať?

Klienti, ktorí majú odchod/odlet na letnú dovolenku do 30.6. už doplatky doplácať nemusia. Aktívne ich budeme kontaktovať s možnosťami riešenia, či už presun termínu alebo poskytnutie voucheru na sumu, ktorú za svoju dovolenku u nás už zaplatili. Pri dovolenkách plánovaných na mesiace neskoršie ako jún je možné aktuálne doplatky namiesto k 31.3. uhradiť do 30.4.

 

Mám kúpený pobytový zájazd na Slovensku. Ako mám postupovať?

Vzhľadom na uznesenie vlády SR sú od 16.03.2020 až do odvolania zatvorené všetky hotely na Slovensku. Naša cestovná kancelária pravidelne komunikuje s hotelmi na Slovensku ohľadne požiadaviek našich klientov. Na základe informácií priamo od jednotlivých hotelov riešime následne presun pobytu na neskorší termín alebo poskytnutie voucheru.

 

Koľko dní vopred dá cestovka klientovi vedieť, či bude zájazd realizovaný?

V prípade, že by sa plánovaný zájazd nerealizoval, snažíme sa, samozrejme, našich klientov dostatočne včas o tejto skutočnosti nielen informovať, ale ponúknuť im aj alternatívne riešenie, či už je to presunutie zájazdu na iný termín alebo zmenu zájazdu.

 

Ak teraz stornujem dovolenku, o koľko peňazí prídem?

Súčasťou zmluvy o kúpe dovolenky sú aj zmluvné podmienky, ktoré upravujú storno poplatky a to v odseku VI., bod 1. Výška storno poplatku sa vypočítava ako skutočne vzniknuté náklady, pričom sa aktuálne až do 15 dňa pred nástupom na dovolenku pohybujú na úrovni 75-100%.

 

Je možné zmeniť si destináciu alebo termín na už zakúpenej letnej dovolenke?

Naša cestovná kancelária má počas first moment predaja už 3 roky v ponuke službu flexibilná dovolenka. V prípade, že si klienti túto službu pri kúpe zájazdu zaplatili, majú možnosť zdarma a bez uvedenia dôvodu zmeniť destináciu za inú destináciu a to podľa podmienok, ktoré pre službu flexibilná dovolenka platili do 29.02.2020.

V prípade, že si klient túto službu pri kúpe zájazdu neobjednal, nie je možné bezplatne zmeniť destináciu ani termín dovolenky. Vzhľadom však na aktuálnu situáciu je pri letných dovolenkách s termínom odchodu/odletu do 30.06. možné zmenu termínu alebo destinácie vykonať bezplatne, aj keď klient nemal zakúpenú službu flexibilná dovolenka.

 

Ako sa bude situácia vyvíjať a sú ohrozené aj letné dovolenky?

Žiaľ, vývoj situácie s koronavírusom nevie aktuálne nikto z nás predpovedať. Avšak situáciu vo svete sledujeme, naši zamestnanci sú v neustálom kontakte so zahraničnými partnermi, ambasádami, delegátmi a miestnymi sprievodcami. Rovnako sledujeme odporúčania Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR, ako aj iných relevantných organizácií na Slovensku a v zahraničí.  Nikto z CK SATUR nemôže prijať rozhodnutie o vycestovaní alebo zrušení pobytov za klientov, ale môžeme svojim klientom ponúknuť istotu profesionálneho tímu, pričom bezpečnosť klientov je pre nás, samozrejme, prvoradá.

 

Vzťahuje sa poistenie storna aj na koronavírus?

Poistenie storna, ktoré si naši klienti uzavreli cez našu cestovnú kanceláriu v Allianz - Slovenská poisťovňa a.s., sa na koronovírus nevzťahuje. Toto storno poistenia je možné uplatniť z dôvodu vážne akútneho ochorenia alebo úrazu, ktorý utrpel poistený, jeho blízka osoba alebo spolucestujúci a ktoré si vyžiadali domáce liečenie alebo hospitalizáciu, plus pri ďalších príčinách storna, ktoré sú už podrobnejšie uvedené vo Všeobecných poistných podmienkach pre cestovné poistenie a asistenčné služby (viď čl. 40 až 44; ďalšie  čl. 45 – 49).

 

Ak sa rozhodnem ísť na zakúpenú dovolenku a dostanem sa do karantény, kto bude kryť náklady? Klient, cestovka alebo poisťovňa?

Cestovná kancelária, samozrejme, poskytne klientom, ktorí sa dostali do nežiadúcej situácie, asistenciu, informácie o zdravotníckych a konzulárnych službách, telefonickú komunikáciu, ako aj potrebnú pomoc pri hľadaní alternatívnych cestovných možností. V prípade, že v cene zájazdu bola doprava späť zahrnutá a klient sa nemôže domov vrátiť v plánovanom termíne z dôvodu neodvrátiteľných a mimoriadnych okolností (napr. zrušenie spiatočného letu a podobne), znáša cestovná kancelária náklady na ubytovanie v rozsahu maximálne 3 nocí. V prípade, že klient v destinácii ostane dlhšie ako 3 noci, môže byť požiadaný o úhradu vzniknutých dodatočných nákladov. V niektorých krajinách tieto náklady znášajú lokálne vlády, ktoré karanténu zaviedli.

 

Ak sa rozhodnem pre kúpu dovolenky teraz, akú mám istotu, že nebudem musieť vycestovať do krajiny, v ktorej je koronavírus?

CK SATUR chce, aby cestovanie bolo bezpečné, preto všetkým svojim klientom s platnosťou od 1. marca až  do 30. apríla ponúka, na všetky letné dovolenky zakúpené v tomto termíne a realizované na charterových letoch CK SATUR, možnosť bezplatne a bez uvedenia dôvodu zmeniť dovolenkovú destináciu a to až do 21 dní pred odletom. Veľkou výhodou tejto služby – flexibilná dovolenka - je aj široká a rôznorodá ponuka dovoleniek našej cestovnej kancelárie, pretože len u nás si klienti môžu zakúpenú dovolenku vymeniť prakticky za čokoľvek - dovolenku na Slovensku, wellness pobyt, lyžovačku, poznávací zájazd, či inú letnú dovolenkovú destináciu.

 

Mám kúpenú darčekovú poukážku, ktorej platnosť končí v období, kedy sú pobočky CK SATUR pre nariadenia vlády zatvorené a nemôžem si ju uplatniť. Ako mám postupovať?

Všetky darčekové poukážky, ktorých platnosť skončí v čase od 15.3.2020 až do trvania mimoriadneho stavu, budú zo strany CK SATUR predĺžené. Pre predĺženie platnosti poukážky bude, po skončení mimoriadneho stavu, potrebné poukážku priniesť na pobočku.

 

Ak mám iné otázky ako sú uvedené v tomto článku, ako mám postupovať?

V prípade, že máte ďalšie otázky, kontaktujte nás. Aby sme však mohli vaše cestovateľské otázky a požiadavky čo najlepšie a najprehľadnejšie vyriešiť, smerujte ich, prosíme, výlučne na nasledovné komunikačné kanále: 

Vzhľadom na všeobecné opatrenia, ako aj ochranu zdravia vás aj našich zamestnancov, úprimne prosíme, aby ste všetky vaše podnety riešili z pohodlia domova elektronickou alebo telefonickou formou. Všetky naše pobočky sú aktuálne v súlade s platnými nariadeniami zatvorené.

 

Kde nájdem relevantné informácie a užitočné linky na tému koronavírus?


Ako znížiť riziko nákazy týmto vírusom?

  • Umývajte si ruky mydlom a vodou alebo prostriedkom na báze alkoholu
  • Keď kašlete, zakryte si nos a ústa a kýchajte do vreckovky alebo do ohnutého lakťa
  • Vyhýbajte sa kontaktu s ľuďmi, ktorí javia príznaky nádchy alebo chrípky alebo sa vrátili z oblastí, v ktorých bol potvrdený koronavírus
  • Ak vám zamestnávateľ ponúkol možnosť pracovať cez home office, využite to
  • Ak sa necítite zdravotne dobre, overte si, či máte príznaky spojené s týmto vírusom: teplota, kašeľ a dýchavičnosť. Následne kontaktuje telefonicky svojho lekára alebo infolinku Národného centra zdravotníckych informácii - 0800 221 234 alebo Úrad verejného zdravotníctva SR – 0917 222 682, kde vám odborníci odpovedajú na otázky alebo napíšte na: novykoronavirus@uvzsr.sk

 

Informácie uvedené v tomto článku budeme priebežne aktualizovať a dopĺňať o nové otázky a odpovede, podľa vývoju situácie okolo koronavírusu a cestovania.

V Bratislave, dňa 31.3.2020

 

Kontakt pre médiá: zednikova@ba.satur.sk

Cestovná kancelária SATUR TRAVEL, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel Sa, vložka číslo: 2427/B, IČO: 35 787 201, Miletičova 1, 824 72 Bratislava

Generuje redakčný CMS systém GlobalWeb spoločnosti Global Services Slovakia s.r.o.

© 1998-2020 CK SATUR, Všetky práva vyhradené.

  • Slovenská asociácia cestovných kancelárii a cestovných agentúr
  • International Air Transport Association
  • Ocenenie najdôveryhodnejšia značka pre CK SATUR
  • Ocenenie Superbrands 2020 pre CK SATUR