100 rokov

100 ROKOV. ĎAKUJEME 

Už 100 rokov vám prinášame nezabudnuteľné cestovateľské zážitky a bezstarostné dovolenky. Pobytové a poznávacie zájazdy v Európe a exotike, okružné plavby, lyžovačky a wellness pobyty už potešili 5 generácií našich spokojných klientov.
Cestujte s nami, pretože SATUR je dovolenka.

História značky

Vyberte sa s nami na cestu storočím cestovného ruchu na Slovensku. Spoznajte významné míľniky, ktoré zmenili potrebu a túžbu cestovať na realitu. Aký mali vplyv na cestovný ruch historické udalosti 20.storočia, ako aj kompletnú chronológiu značky počas uplynulých 100 rokov nájdete na našej cestovateľskej časovej osi.

  1. Prichádza ČEDOK

    1920

    Symbolicky na začiatku leta bola založená Československá cestovná a dopravná kancelária, s.r.o. Praha, ktorá od svojho vzniku používala dnes už svetoznámu skratku ČEDOK. V prvých rokoch svojej činnosti sa zaoberala predovšetkým predajom cestovných lístkov na vlaky Československých dráh do celého sveta. ČEDOK vybudoval svoje pobočky v Bratislave, Brne, Karlových Varoch a neskôr aj svoje afilácie v Londýne, Viedni a Paríži.

    Kam a ako sa cestovalo?

    1925

    Počas nasledujúcich rokov vytvoril ČEDOK svoj vozový park s v tom čas najmodernejšími autobusmi Praga, ktoré využíval na vyhliadkové jazdy po Prahe, ale aj na zájazdy do hôr. Neskôr pribudli aj menšie dopravné lietadlá, vďaka ktorým sa realizovali zájazdy po Európe (Taliansko, Francúzsko, Juhoslávia) a Afrike (Egypt a Maroko).

    ČEDOK vydáva prvý tlačený katalóg Naše cesty, kde dominuje železničná doprava, ale objavujú sa aj autokary do alpských priesmykov Rakúska a Švajčiarska, kam železnica nevedie. V tom istom roku ČEDOK ako prvý, otvára destináciu Juhoslávia a získava 90% trhu.

    Zlatá éra cestovania

    1926

    Do módy prichádzajú dovolenky pri mori – najmä v Juhoslávii (pobrežie severného Jadranu, Terst, Opatija). Náročnejší si vyberali Lido v Benátkach a ostrov Capri pri Neapole. Počas tejto zlatej éry sa v Československu rozvíjal aj domáci cestovný ruch – pobyty na horách, v kúpeľoch a návštevy Prahy. Medzi najobľúbenejšie destinácie patrili Špindlerúv Mlýn a Vysoké Tatry.

    Prvýkrát sa objavuje slogan "Vaše cesta - naše starost", ktorý má symbolizovať základnú filozofiu firmy, ktorou je istota, kvalita a komplexnosť služieb.

  2. Rast napriek kríze

    1930

    Napriek hospodárskej kríze ČEDOK rastie (má 20 pobočiek) a rozširuje svoju ponuku katalógových zájazdov.

    Nové destinácie pribúdajú

    1931

    Rozbeh leteckých zájazdov do Casablanky a Káhiry (lety mali cca 10 medzipristátí a trvali 2 dni). Priemerný zájazd v Európe trval 18-20 dní, zámorský 3 mesiace. Dôraz sa kládol najmä na spôsob dopravy, ubytovanie bolo na výber z 2 kategórií a rozdiel medzi luxusnou a bežnou dovolenkou nebol taký markantný.

    Musíme si pomáhať

    1939

    V predvečer vypuknutia 2.svetovej vojny sa ČEDOK spolu-podieľal na organizácii 8 vlakových transportov z Prahy do Londýna, ktorými Sir Nicholas Winton zachránil 669 židovských detí pred vojnovým besnením, následne nastáva útlm obchodnej činnosti.

  3. Útlm a návrat

    1940

    Po obsadení ČEDOK stráca svoje pobočky, stáva sa súčasťou nemeckej cestovnej kancelárie a organizuje len jednodňové vlakové výlety a domáce rekreačné pobyty pre robotníkov.

    Znovuzrodenie

    1945

    Po skončení vojny nastala prakticky okamžite obnova činnosti. ČEDOK organizuje zájazdy do Prahy pre zahraničných hostí. Zároveň zapožičal autobusy, ktoré pomáhali pri repatriácii väzňov z koncentračných táborov a obnovil aj letecky realizované zájazdy po svete.

  4. Za železnou oponou

    1950

    V tomto období zaznamenal rozvoj najmä domáci cestovný ruch a kúpeľníctvo, ktoré bolo naplno využívané na rekreačné pobyty pracujúcej triedy. Namiesto zájazdov začal ČEDOK predávať cestovateľské knihy, známky a vstupenky na kultúrne a športové akcie. Obnovenie zahraničnej zájazdovej činnosti a nový katalóg s ponukou výhradne do spriatelených krajín – najmä Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko, NDR, Poľsko a Albánsko. Cieľom poznávacích i pobytových zájazdov sa stal hlavne Sovietsky zväz.

     

  5. Rozrastáme sa aj vo svete

    1960

    ČEDOK v  r. 1964 zamestnával cca 500 zamestnancov v pobočkách v  Prahe, Karlových Varoch, Brne a  Bratislave, doplnených zahraničnými reprezentáciami v New Yorku, Stockholme, Kodani, Amsterdame, Bruseli, Paríži, Londýne, Frankfurte nad Mohanom, Viedni, Ríme a Belehrade.

    A čo doma?

    Podnik ČEDOK, cestovné kancelárie, Bratislava riadil 22 CK v jednotlivých krajoch, a to: Praha, Kladno, Kolín, České Budějovice, Plzeň, Mariánské Lázně, Karlovy Vary, Ústí nad Labem, Liberec, Hradec Králové, Trutnov, Brno, Gottwaldov, Ostrava, Olomouc, Bratislava, Nitra, Piešťany, Banská Bystrica, Žilina, Košice a Starý Smokovec. Ich súčasťou bolo 163 prevádzkových jednotiek (139 pobočiek a 24 expozitúr).

    Hranice sa otvárajú čoraz viac...

    1966

    Uvoľnenie režimu viedlo k zintenzívneniu cestovania do Juhoslávie a tiež do Rakúska, Talianska a Francúzska.

    ...aby sa v jedno augustové ráno uzavreli

    1968

    Nečakané obsadenie Československa vojskami Varšavskej zmluvy v auguste ´68 spôsobilo, že v zahraničí uviazlo vyše 21 000 Čechoslovákov, ČEDOK pomohol s ich návratom a repatriáciou aj tých, čo cestovali súkromne.

  6. Nástup exotiky

    1970

    V tomto období prevládal domáci rekreačný cestovný ruch. Vlakom k Čiernemu moru – do Bulharska, Rumunska. Autobusom k Balatonu alebo Baltickému moru a lietadlom do Sovietskeho Zväzu. Novinkou v portfóliu sa stali exotické destinácie – Vietnam, Severná Kórea a Kuba.

    Prvý chartrový let

    1972

    Rozmach leteckej dopravy zaznamenal aj ČEDOK a tak v roku 1972 vypravil 1. veľkokapacitný chartrový let, v tom čase, najväčším lietadlom na svete - Boeing 747, do indického Dillí.

  7. Obdobie absolútnej expanzie

    1980

    V 80-tych rokoch vrcholí monopolné postavenie ČEDOK-u. Prevádzkuje 166 tuzemských pobočiek, 20 zahraničných zastúpení, do jeho majetku patrí viac ako 200 hotelov, počet kmeňových zamestnancov presahuje 21 000 a spolupracuje s viac ako 10 000 externými spolupracovníkmi.

    Tesne pred revolúciou...

    1988

    Rok 1988 je rokom najväčšej expanzie. ČEDOK organizuje zahraničné zájazdy pre 710 000 osôb. Spolu s domácim a aktívnym cestovným ruchom zabezpečuje služby pre takmer 2 milión osôb.

    ČEDOK bol najväčším podnikom cestovného ruchu v ČSSR s  viac ako 19 000 zamestnancami. Počtom zamestnancov a  rozsahom služieb bol štvrtým najväčším podnikom cestovného ruchu na svete (1. American Express, 2. Cook Etd., 3. Scharnow Touropa a Hummel Reisen, 4. ČEDOK). V tomto čase vrcholí monopolné postavenie ČEDOK-u s  trhovým podielom v cestovnom ruchu presahujúcim 90%.

  8. Všetko sa mení

    1990

    Po revolúcii ČEDOK ako prvý zorganizoval zájazd do pohraničných oblastí Rakúska a Bavorska, následne ponúka celý svet, medzi prvými destináciami Izrael, JAR, Tahiti, ale aj Antarktída.

    Aj konkurencia sa prebúdza

    Zatiaľ čo do roku 1989 pôsobilo v Československu 9 organizácií cestovného ruchu, z toho 3 celoštátne, a to ČEDOK, CKM a Autoturist, 3 v ČSR - Rekrea, Sportturist a Balnea a 3 v SSR - Tatratour, Slovakoturist a Slovakoterma, v roku 1990 ich už bolo 150 a v ďalších rokoch rýchle pribúdali ďalšie.

    Pokračovanie pod novou značkou

    1993

    S rozdelením Československa dochádza aj k rozdeleniu ČEDOK-u. V Čechách si ponechal svoje meno a na Slovensku vzniká štátny podnik SATUR, Slovenská agentúra pre turistický ruch, Bratislava. Ku dňu vzniku mal 383 zamestnancov, podliehalo mu 6 regionálnych cestovných kancelárií spolu s  53 cestovnými kanceláriami v  SR a zahraničné reprezentácie v Nemecku, Rakúsku, Švajčiarsku a Maďarsku.

    Nové úlohy = nové výzvy

    1994

    V uplynulom období sa slovenská časť ČEDOK-u špecializovala predovšetkým na domáci cestovný ruch, hlavný produkt – zájazdy do zahraničia, mal na starosti ČEDOK v Prahe. SATUR bol tak postavený pred úlohu dobudovať útvary pre tvorbu zahraničných zájazdov, aby mohol úspešne konkurovať mnohým novovzniknutým subjektom cestovného ruchu, ktoré vznikli na území SR a ČR po roku 1990. Spočiatku sa SATUR zameral najmä na ponuku krátkodobých zájazdov do západných krajín, aby tak vyhovel stále rastúcim požiadavkám našich občanov dobehnúť roky, kedy im nebol umožnený pohľad za hranice republiky.

    V ponuke zostali zachované obľúbené dovolenkové destinácie, a to predovšetkým Chorvátsko, Maďarsko, Taliansko, Grécko, ale aj pestrá ponuka poznávacích zájazdov do celého sveta.

    Výhodou SATUR-u v porovnaní s konkurenciou bola stabilná klientela, ktorá zostala verná pobočkám bývalého ČEDOK-u na Slovensku a vďaka výraznej medializácii bola oboznámená so zmenou názvu cestovnej kancelárie.

     

    Transformácia spoločnosit

    1995

    Deväťdesiate roky boli na Slovensku spojené s prechodom štátneho majetku do rúk súkromných podnikateľov. Ak chcel SATUR konkurovať cestovným kanceláriám, ktoré postupne vznikali, bol tento prechod nevyhnutný. Nasledovali organizačné zmeny, obsadenie špecializovaných útvarov zahraničného cestovného ruchu kvalifikovanými pracovníkmi, nadviazanie spolupráce s dôveryhodnými a osvedčenými partnermi v zahraničí a otvorenie cesty k plnohodnotnému a pestrému produktu, ktorý SATUR ponúka dodnes.

  9. Prichádza myšlienka klubovej dovolenky

    2000

    Rodinná dovolenka je dôležitým produktom v činnosti cestovnej kancelárie. V SATUR-e sa rozhodli rodinám pobyt spríjemniť a zjednodušiť, a to sa darí už 10 rokov vďaka animátorom rodinného klubu Planet Fun. Množstvo aktivít sa každý rok obmieňa, každý rok prichádzajú nové tváre, ktoré deti zabavia a naučia niečo nové a vy – rodičia, starí rodičia sa tak môžete venovať oddychu

  10. SATUR Vás zbalí

    2010

    SATUR prichádza s novou komunikačnou kampaňou a claimom „Vás zbalí“. Nadväzuje ňou na myšlienku: „Klientov zbalíme kamkoľvek do 130 krajín, kedykoľvek počas celého roku a kdekoľvek – na pobočke, či online.“

    Okružné plavby

    2011

    V roku 2011 prichádza ocenenie za najvýznamnejší počin v cestovnom ruchu, ktorý získal SATUR, vďaka uvedeniu nového produktu a katalógu Okružné plavby v slovenskom jazyku na slovenský trh cestovného ruchu.

    Značka SATUR oslavuje 20 rokov

    2013

    Po dvadsiatich rokoch je SATUR už stabilnou značkou na slovenskom trhu cestovného ruchu a v roku 2013 preto prichádza  na trh mimoriadne úspešná novinka - Severný Cyprus. Počas svojho pôsobenia na trhu získala CK SATUR opakovane viacero významných ocenení ako napríklad Superbrands, „Naj“ firma mladých, Najdôveryhodnejšia značka, Najobľúbenejšia cestovná kancelária v kategórii poznávacie zájazdy, ale každoročne aj 1. miesto v kategórii Najväčšie cestovné kancelárie a agentúry na Slovensku.

    I LOVE SATUR od 1920

    2014

    Výhodou SATUR-u oproti konkurencii je tradícia a stabilita, práve na tú poukázali v roku 2014, v rámci komunikačnej kampane. Nový odkaz klientom vznikol v podobe loga I LOVE SATUR od 1920, klientom a aj širokej verejnosti komunikoval práve dlhoročnú tradíciu, stabilitu a serióznosť.

    Športová akadémia

    2017

    Rodinný klub Planet Fun v dovolenkových destináciách sa rozrastá. Viac ako 50 animátorov sa stará o zábavu detí v 10 destináciách. Prichádza čas pre ďalšiu novinku – športovú akadémiu. Skúsení animátori – inštruktori naučia deti počas dovolenky plávať, zlepšia ich zručnosti vo futbale, či tanci.

    So zimnou sezónou 2017/2018 sa aj športová akadémia rozrastá, a to do zimných lyžiarskych stredísk. Bezplatné kurzy lyžovania vyhľadávajú rodiny čoraz viac.

  11. ĎAKUJEME VÁM VŠETKÝM

    2020

    Dnes SATUR ponúka široké portfólio produktov v podobe 8 produktových línii (Leto, Family, Poznávame svet, Zima, Wellness, Exotika, Plavby a Exclusive by SATUR). Je najväčšou cestovnou kanceláriou s obratom takmer 70 miliónov EUR, so 150 zamestnancami a najširšou sieťou 44 pobočiek. Príchodom roku 2020 mení CK SATUR aj svoj slogan na „SATUR JE DOVOLENKA“.  Tento slogan je to, čo značku vystihovalo uplynulých 100 rokov a veríme, že aj minimálne ďalších 100 rokov bude.

1920

Prichádza ČEDOK

1920

Symbolicky na začiatku leta bola založená Československá cestovná a dopravná kancelária, s.r.o. Praha, ktorá od svojho vzniku používala dnes už svetoznámu skratku ČEDOK. V prvých rokoch svojej činnosti sa zaoberala predovšetkým predajom cestovných lístkov na vlaky Československých dráh do celého sveta. ČEDOK vybudoval svoje pobočky v Bratislave, Brne, Karlových Varoch a neskôr aj svoje afilácie v Londýne, Viedni a Paríži.

Kam a ako sa cestovalo?

1925

Počas nasledujúcich rokov vytvoril ČEDOK svoj vozový park s v tom čas najmodernejšími autobusmi Praga, ktoré využíval na vyhliadkové jazdy po Prahe, ale aj na zájazdy do hôr. Neskôr pribudli aj menšie dopravné lietadlá, vďaka ktorým sa realizovali zájazdy po Európe (Taliansko, Francúzsko, Juhoslávia) a Afrike (Egypt a Maroko).

ČEDOK vydáva prvý tlačený katalóg Naše cesty, kde dominuje železničná doprava, ale objavujú sa aj autokary do alpských priesmykov Rakúska a Švajčiarska, kam železnica nevedie. V tom istom roku ČEDOK ako prvý, otvára destináciu Juhoslávia a získava 90% trhu.

Zlatá éra cestovania

1926

Do módy prichádzajú dovolenky pri mori – najmä v Juhoslávii (pobrežie severného Jadranu, Terst, Opatija). Náročnejší si vyberali Lido v Benátkach a ostrov Capri pri Neapole. Počas tejto zlatej éry sa v Československu rozvíjal aj domáci cestovný ruch – pobyty na horách, v kúpeľoch a návštevy Prahy. Medzi najobľúbenejšie destinácie patrili Špindlerúv Mlýn a Vysoké Tatry.

Prvýkrát sa objavuje slogan "Vaše cesta - naše starost", ktorý má symbolizovať základnú filozofiu firmy, ktorou je istota, kvalita a komplexnosť služieb.

1930

Rast napriek kríze

1930

Napriek hospodárskej kríze ČEDOK rastie (má 20 pobočiek) a rozširuje svoju ponuku katalógových zájazdov.

Nové destinácie pribúdajú

1931

Rozbeh leteckých zájazdov do Casablanky a Káhiry (lety mali cca 10 medzipristátí a trvali 2 dni). Priemerný zájazd v Európe trval 18-20 dní, zámorský 3 mesiace. Dôraz sa kládol najmä na spôsob dopravy, ubytovanie bolo na výber z 2 kategórií a rozdiel medzi luxusnou a bežnou dovolenkou nebol taký markantný.

Musíme si pomáhať

1939

V predvečer vypuknutia 2.svetovej vojny sa ČEDOK spolu-podieľal na organizácii 8 vlakových transportov z Prahy do Londýna, ktorými Sir Nicholas Winton zachránil 669 židovských detí pred vojnovým besnením, následne nastáva útlm obchodnej činnosti.

1940

Útlm a návrat

1940

Po obsadení ČEDOK stráca svoje pobočky, stáva sa súčasťou nemeckej cestovnej kancelárie a organizuje len jednodňové vlakové výlety a domáce rekreačné pobyty pre robotníkov.

Znovuzrodenie

1945

Po skončení vojny nastala prakticky okamžite obnova činnosti. ČEDOK organizuje zájazdy do Prahy pre zahraničných hostí. Zároveň zapožičal autobusy, ktoré pomáhali pri repatriácii väzňov z koncentračných táborov a obnovil aj letecky realizované zájazdy po svete.

1950

Za železnou oponou

1950

V tomto období zaznamenal rozvoj najmä domáci cestovný ruch a kúpeľníctvo, ktoré bolo naplno využívané na rekreačné pobyty pracujúcej triedy. Namiesto zájazdov začal ČEDOK predávať cestovateľské knihy, známky a vstupenky na kultúrne a športové akcie. Obnovenie zahraničnej zájazdovej činnosti a nový katalóg s ponukou výhradne do spriatelených krajín – najmä Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko, NDR, Poľsko a Albánsko. Cieľom poznávacích i pobytových zájazdov sa stal hlavne Sovietsky zväz.

 

1960

Rozrastáme sa aj vo svete

1960

ČEDOK v  r. 1964 zamestnával cca 500 zamestnancov v pobočkách v  Prahe, Karlových Varoch, Brne a  Bratislave, doplnených zahraničnými reprezentáciami v New Yorku, Stockholme, Kodani, Amsterdame, Bruseli, Paríži, Londýne, Frankfurte nad Mohanom, Viedni, Ríme a Belehrade.

A čo doma?

Podnik ČEDOK, cestovné kancelárie, Bratislava riadil 22 CK v jednotlivých krajoch, a to: Praha, Kladno, Kolín, České Budějovice, Plzeň, Mariánské Lázně, Karlovy Vary, Ústí nad Labem, Liberec, Hradec Králové, Trutnov, Brno, Gottwaldov, Ostrava, Olomouc, Bratislava, Nitra, Piešťany, Banská Bystrica, Žilina, Košice a Starý Smokovec. Ich súčasťou bolo 163 prevádzkových jednotiek (139 pobočiek a 24 expozitúr).

Hranice sa otvárajú čoraz viac...

1966

Uvoľnenie režimu viedlo k zintenzívneniu cestovania do Juhoslávie a tiež do Rakúska, Talianska a Francúzska.

...aby sa v jedno augustové ráno uzavreli

1968

Nečakané obsadenie Československa vojskami Varšavskej zmluvy v auguste ´68 spôsobilo, že v zahraničí uviazlo vyše 21 000 Čechoslovákov, ČEDOK pomohol s ich návratom a repatriáciou aj tých, čo cestovali súkromne.

1970

Nástup exotiky

1970

V tomto období prevládal domáci rekreačný cestovný ruch. Vlakom k Čiernemu moru – do Bulharska, Rumunska. Autobusom k Balatonu alebo Baltickému moru a lietadlom do Sovietskeho Zväzu. Novinkou v portfóliu sa stali exotické destinácie – Vietnam, Severná Kórea a Kuba.

Prvý chartrový let

1972

Rozmach leteckej dopravy zaznamenal aj ČEDOK a tak v roku 1972 vypravil 1. veľkokapacitný chartrový let, v tom čase, najväčším lietadlom na svete - Boeing 747, do indického Dillí.

1980

Obdobie absolútnej expanzie

1980

V 80-tych rokoch vrcholí monopolné postavenie ČEDOK-u. Prevádzkuje 166 tuzemských pobočiek, 20 zahraničných zastúpení, do jeho majetku patrí viac ako 200 hotelov, počet kmeňových zamestnancov presahuje 21 000 a spolupracuje s viac ako 10 000 externými spolupracovníkmi.

Tesne pred revolúciou...

1988

Rok 1988 je rokom najväčšej expanzie. ČEDOK organizuje zahraničné zájazdy pre 710 000 osôb. Spolu s domácim a aktívnym cestovným ruchom zabezpečuje služby pre takmer 2 milión osôb.

ČEDOK bol najväčším podnikom cestovného ruchu v ČSSR s  viac ako 19 000 zamestnancami. Počtom zamestnancov a  rozsahom služieb bol štvrtým najväčším podnikom cestovného ruchu na svete (1. American Express, 2. Cook Etd., 3. Scharnow Touropa a Hummel Reisen, 4. ČEDOK). V tomto čase vrcholí monopolné postavenie ČEDOK-u s  trhovým podielom v cestovnom ruchu presahujúcim 90%.

1990

Všetko sa mení

1990

Po revolúcii ČEDOK ako prvý zorganizoval zájazd do pohraničných oblastí Rakúska a Bavorska, následne ponúka celý svet, medzi prvými destináciami Izrael, JAR, Tahiti, ale aj Antarktída.

Aj konkurencia sa prebúdza

Zatiaľ čo do roku 1989 pôsobilo v Československu 9 organizácií cestovného ruchu, z toho 3 celoštátne, a to ČEDOK, CKM a Autoturist, 3 v ČSR - Rekrea, Sportturist a Balnea a 3 v SSR - Tatratour, Slovakoturist a Slovakoterma, v roku 1990 ich už bolo 150 a v ďalších rokoch rýchle pribúdali ďalšie.

Pokračovanie pod novou značkou

1993

S rozdelením Československa dochádza aj k rozdeleniu ČEDOK-u. V Čechách si ponechal svoje meno a na Slovensku vzniká štátny podnik SATUR, Slovenská agentúra pre turistický ruch, Bratislava. Ku dňu vzniku mal 383 zamestnancov, podliehalo mu 6 regionálnych cestovných kancelárií spolu s  53 cestovnými kanceláriami v  SR a zahraničné reprezentácie v Nemecku, Rakúsku, Švajčiarsku a Maďarsku.

Nové úlohy = nové výzvy

1994

V uplynulom období sa slovenská časť ČEDOK-u špecializovala predovšetkým na domáci cestovný ruch, hlavný produkt – zájazdy do zahraničia, mal na starosti ČEDOK v Prahe. SATUR bol tak postavený pred úlohu dobudovať útvary pre tvorbu zahraničných zájazdov, aby mohol úspešne konkurovať mnohým novovzniknutým subjektom cestovného ruchu, ktoré vznikli na území SR a ČR po roku 1990. Spočiatku sa SATUR zameral najmä na ponuku krátkodobých zájazdov do západných krajín, aby tak vyhovel stále rastúcim požiadavkám našich občanov dobehnúť roky, kedy im nebol umožnený pohľad za hranice republiky.

V ponuke zostali zachované obľúbené dovolenkové destinácie, a to predovšetkým Chorvátsko, Maďarsko, Taliansko, Grécko, ale aj pestrá ponuka poznávacích zájazdov do celého sveta.

Výhodou SATUR-u v porovnaní s konkurenciou bola stabilná klientela, ktorá zostala verná pobočkám bývalého ČEDOK-u na Slovensku a vďaka výraznej medializácii bola oboznámená so zmenou názvu cestovnej kancelárie.

 

Transformácia spoločnosit

1995

Deväťdesiate roky boli na Slovensku spojené s prechodom štátneho majetku do rúk súkromných podnikateľov. Ak chcel SATUR konkurovať cestovným kanceláriám, ktoré postupne vznikali, bol tento prechod nevyhnutný. Nasledovali organizačné zmeny, obsadenie špecializovaných útvarov zahraničného cestovného ruchu kvalifikovanými pracovníkmi, nadviazanie spolupráce s dôveryhodnými a osvedčenými partnermi v zahraničí a otvorenie cesty k plnohodnotnému a pestrému produktu, ktorý SATUR ponúka dodnes.

2000

Prichádza myšlienka klubovej dovolenky

2000

Rodinná dovolenka je dôležitým produktom v činnosti cestovnej kancelárie. V SATUR-e sa rozhodli rodinám pobyt spríjemniť a zjednodušiť, a to sa darí už 10 rokov vďaka animátorom rodinného klubu Planet Fun. Množstvo aktivít sa každý rok obmieňa, každý rok prichádzajú nové tváre, ktoré deti zabavia a naučia niečo nové a vy – rodičia, starí rodičia sa tak môžete venovať oddychu

2010

SATUR Vás zbalí

2010

SATUR prichádza s novou komunikačnou kampaňou a claimom „Vás zbalí“. Nadväzuje ňou na myšlienku: „Klientov zbalíme kamkoľvek do 130 krajín, kedykoľvek počas celého roku a kdekoľvek – na pobočke, či online.“

Okružné plavby

2011

V roku 2011 prichádza ocenenie za najvýznamnejší počin v cestovnom ruchu, ktorý získal SATUR, vďaka uvedeniu nového produktu a katalógu Okružné plavby v slovenskom jazyku na slovenský trh cestovného ruchu.

Značka SATUR oslavuje 20 rokov

2013

Po dvadsiatich rokoch je SATUR už stabilnou značkou na slovenskom trhu cestovného ruchu a v roku 2013 preto prichádza  na trh mimoriadne úspešná novinka - Severný Cyprus. Počas svojho pôsobenia na trhu získala CK SATUR opakovane viacero významných ocenení ako napríklad Superbrands, „Naj“ firma mladých, Najdôveryhodnejšia značka, Najobľúbenejšia cestovná kancelária v kategórii poznávacie zájazdy, ale každoročne aj 1. miesto v kategórii Najväčšie cestovné kancelárie a agentúry na Slovensku.

I LOVE SATUR od 1920

2014

Výhodou SATUR-u oproti konkurencii je tradícia a stabilita, práve na tú poukázali v roku 2014, v rámci komunikačnej kampane. Nový odkaz klientom vznikol v podobe loga I LOVE SATUR od 1920, klientom a aj širokej verejnosti komunikoval práve dlhoročnú tradíciu, stabilitu a serióznosť.

Športová akadémia

2017

Rodinný klub Planet Fun v dovolenkových destináciách sa rozrastá. Viac ako 50 animátorov sa stará o zábavu detí v 10 destináciách. Prichádza čas pre ďalšiu novinku – športovú akadémiu. Skúsení animátori – inštruktori naučia deti počas dovolenky plávať, zlepšia ich zručnosti vo futbale, či tanci.

So zimnou sezónou 2017/2018 sa aj športová akadémia rozrastá, a to do zimných lyžiarskych stredísk. Bezplatné kurzy lyžovania vyhľadávajú rodiny čoraz viac.

2020

ĎAKUJEME VÁM VŠETKÝM

2020

Dnes SATUR ponúka široké portfólio produktov v podobe 8 produktových línii (Leto, Family, Poznávame svet, Zima, Wellness, Exotika, Plavby a Exclusive by SATUR). Je najväčšou cestovnou kanceláriou s obratom takmer 70 miliónov EUR, so 150 zamestnancami a najširšou sieťou 44 pobočiek. Príchodom roku 2020 mení CK SATUR aj svoj slogan na „SATUR JE DOVOLENKA“.  Tento slogan je to, čo značku vystihovalo uplynulých 100 rokov a veríme, že aj minimálne ďalších 100 rokov bude.

Ako sme cestovali v minulosti?

Zaspomínajte si spolu s nami, ako sme cestovali v rokoch 1970 až 1990.

Retro fotogaléria

Zaspomínajte si spolu s nami ako sa dovolenkovalo počas uplynulých 100 rokov.
Chcete aj vy byť súčasťou našej retro fotogalérie? Nahrajte svoje fotky z dovolenky do našej galérie.

Logo Satur - Cestovná kancelária

Kontakt pre médiá: marketing@satur.sk

Cestovná kancelária SATUR TRAVEL, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Oddiel Sa, vložka číslo: 2427/B, IČO: 35 787 201, Miletičova 1, 824 72 Bratislava

Generuje redakčný CMS systém GlobalWeb spoločnosti Global Services Slovakia s.r.o.

© 1998-2023 CK SATUR, Všetky práva vyhradené.

  • Slovenská asociácia cestovných kancelárii a cestovných agentúr
  • International Air Transport Association
  • Ocenenie najdôveryhodnejšia značka pre CK SATUR
  • Ocenenie Superbrands 2020 pre CK SATUR