Flexibilná dovolenka
Flexibilná dovolenka

Kam cestujete?

Ako cestujete?

Odlet z

Kedy cestujete?

+/- 5 dní

Čas odletu

Dĺžka pobytu

Cestujúci

Čo lákalo Slovákov vlani ...

 

 

Čo lákalo Slovákov vlani a kam budú viesť ich kroky tento rok?

Tlačová správa - BRATISLAVA, 21. januára 2009

 

Cestovná kancelária SATUR, líder na trhu slovenského cestovného trhu, podľa predbežných výsledkov za rok 2008 medziročne zvýšila tržby z hodnoty 1,255 mld. Sk za rok 2007 na 1,4 mld. Sk (bez tržieb zahraničných majetkových účastí). Cestovateľské služby poskytla približne 130 tisíc klientom. Najväčší nárast zaznamenala v zahraničných zájazdoch - objem tržieb vzrástol o 20%, t.j. na 908 mil. Sk. Najatraktívnejšou a zároveň najdostupnejšou prímorskou destináciou pre klientov CK SATUR ostáva aj naďalej Chorvátsko, hneď za ním nasleduje Taliansko, najobľúbenejšími leteckými destináciami sú Turecko a Egypt, veľkej popularite sa aj naďalej tešia všetky grécke ostrovy a Španielsko. Výletné plavby, absolútna novinka uplynulej sezóny, sa okamžite stali „objavom roka". Exotike vládne Karibik - Kuba a Dominikánska Republika, úspešné sú aj Maldivy, Maurícius, Dubaj a Thajsko. V kurze sú predovšetkým zájazdy v komfortnom balení: pohodlie štvor- a päťhviezdičkových hotelov, komfort leteckého transportu, či all inclusive služieb tak v lete, ako aj v zime. Oproti minulosti však all inclusive už nepredstavuje len koncept stravovania, v cene je zahrnuté celé spektrum aktivít - od športových cez relax až po vzdelávanie. Rodinné kluby Planet Fun - novinka roka 2008, sa tiež okamžite stali hitom. Aj záujem o dovolenku na Slovensku z roka na rok rastie, najvýznamnejší rast zaznamenali krátkodobé wellness pobyty. V lete preferujú dovolenkári pobyt na horách, najmä vo Vysokých a Nízkych Tatrách, na Orave a pri termálnych kúpaliskách, v zime lyžovačku v Jasnej a na Donovaloch.

 

Hlavnou činnosťou CK SATUR je realizácia pobytov pri mori. Najväčší nárast záujmu (až o 65%) zaznamenalo Turecko, ktoré si získalo klientov výborným pomerom medzi cenou a kvalitou - ponúka teplé more celé 4 mesiace, vynikajúce aktivity pre deti a pestré možnosti all inclusive a aktívnej klubovej dovolenky za prijateľné ceny. Top destináciou naďalej ostáva Jadranské pobrežie v Chorvátsku, nasleduje sever Talianska. Záujem o dovolenku v tejto lokalite neustále rastie, neohraničuje sa však len na oblasť letovísk Jadranského mora, ale zahŕňa aj Kalábriu a Sicília, polostrov Gargano, Toskánsko a oblasť jazera Lago di Garda.  Atraktívne metropoly, gurmánske a vínne cesty, či známy Benátsky karneval - to všetko robí z tejto krajiny najobľúbenejší cieľ poznávacích zájazdov, a CK SATUR je na Taliansko najväčším touroperátorom s najširšou ponukou oblastí. „Z našich prieskumov vyplýva, že pre klienta je najdôležitejšia lokalita a kvalita poskytnutých služieb. Preto v tomto roku očakávame zvýšený záujem aj o novinky - taliansku Sardíniu, ostrov Cyprus, či egyptský raj potápačov Marsa Alam", hovorí  Eleonóra Fedorová, generálna riaditeľka cestovnej kancelárie SATUR.

 

„Na základe predaja v decembri môžeme konštatovať vyšší záujem o aktívny typ dovolenky, medzi cestovateľmi zarezonovali klubové hotely, ako aj naše vlastné rodinné kluby so slovenskými animátormi. Turecko, Malorka, Kalábria, Kréta a Rodos, Egypt a Tunisko - našu ponuku Active&Fun a Planet Fun sme oproti minulému roku značne rozšírili. V najžiadanejších 4-5 hviezdičkových hoteloch ponúkame služby all inclusive nielen v rámci stravovania, ale aj v rámci aktivít. Nejde pritom len o „klasické" aktivity ako je beach volejbal, stolný tenis alebo aquarobic, ale aj o možnosť jazdy na koni, tenis, squash či moderné wellness centrá.

 

Aktívna dovolenka sa u mnohých spája s poznávaním nových krajín a kultúr. Slováci, ktorí zverili svoju poznávaciu dovolenku do rúk CK SATUR, sa najradšej túlajú po Taliansku, Francúzsku, a Španielsku, obľúbené sú však aj návštevy susedných krajín - Rakúska, Čiech a Maďarska. Rovnako radi trávia predĺžené víkendy v európskych metropolách - Ríme, Paríži, Londýne, Barcelone, Amsterdame či Istanbule. Značne narástol záujem aj o tzv. tematické zájazdy - gurmánske a vínne cesty, návštevy detských parkov, zájazdy na hudobné slávnosti a operné predstavenia, karnevaly, či zájazdy organizované počas Veľkej noci.

 

Exotika láka predovšetkým jedinečnou atmosférou Kuby, popularite sa tešia aj Dominikánska Republika, len niekoľko hodín letu vzdialený Dubaj, poznávanie mayských kultúr v Mexiku, ostrovné Maldivy a Maurícius, pestrofarebné Thajsko, India a Čína. Do popredia záujmu sa však dostáva aj čierny kontinent, predovšetkým v spojení so safari. „Očakávame, že rok 2009 bude rokom all-inclusive v Karibiku", komentuje Nora Fedorová. Pravdepodobne najzaujímavejšou je pre Slovákov kombinácia poznávania s pobytom pri mori, a to nielen v exotických krajinách.  „Už na základe doterajšieho predaja môžeme povedať, že kombinácia Egypt-Jordánsko-Izrael, či okruh Sicíliou, Katalánskom alebo Gréckom ukončené niekoľkodňovým pobytom pri mori v kvalitnom hoteli so službami all inclusive budú hitmi tejto sezóny", dopĺňa.

 

V uplynulých sezónach mimoriadne úspešná Plavba po Níle, ktorá v sebe spája čaro poznávania s najvyšším komfortom dopravy a ubytovania ukázala ďalší smer, ktorým sa bude uberať záujem dovolenkárov - výletné plavby (tzv. „cruises") si okamžite po uvedení na trh našli svojich priaznivcov. Komfort plávajúceho luxusného hotela, ktorý ich každý deň privezie na iné miesto, ktoré môžu spoznať, celodenný zábavný program, výborne vybavené fitnes centrum, viaceré vonkajšie a vnútorné bazény, masážny salón, bežecká dráha, početné reštaurácie a bary predstavujú aj pre tých najnáročnejších ideálny spôsob, ako spoznávať v pohodlí nové miesta a krajiny. CK SATUR ako prvá na slovenskom trhu ponúka tieto plavby vo vybraných termínoch so slovensky hovoriacim sprievodcom. Cena plavby s 4-5* servisom a všetkými aktivitami na palube lode sú zahrnutými v cene all-inclusive je pritom porovnateľná s cenami poznávacích zájazdov.

 

Intenzívny životný štýl dnešnej doby sa odráža aj v nákupnom správaní dovolenkárov. Aktívna regenerácia, ktorú predstavujú predovšetkým wellness pobyty, sa stáva čoraz populárnejšou. Ide o pobyty nielen na Slovensku, susednom Maďarsku, Českej republike a Rakúsku, ale rastie záujem aj o wellness pobyty pri mori spojené s doplnkovými aktivitami v Chorvátsku, Turecku a Tunisku. Medzi klientmi CK SATUR patria k najvyhľadávanejším slovenské kúpele Piešťany, Turčianske a Trenčianske Teplice, Bardejov a Rajecké Teplice. Nový katalóg Wellness Burgenland ponúka prednosti regiónu v spojení zelene s wellness a aktivitami ako sú golf, bicyklovanie, či detské aquaparky. Predĺžené víkendy pri mori si našli svojich priaznivcom predovšetkým medzi zaneprázdnenými manažérmi, ktorí si uvedomujú potrebu častejšieho aktívneho relaxu. „Zaznamenali sme veľký záujem o letecké predĺžené víkendy do našich tradičných destinácií - rýchle „dobitie bateriek" nájdu na pláži v Bulharsku, na Kréte či v kombinácii s aktívnym odpočinkom: golf vládne Turecku, Tunisko a Chorvátsko sa spájajú s wellness", približuje Nora Fedorová.

 

Moderní cestovatelia sú náročnejší nielen na kvalitu služieb, ale aj na informácie. Súčasný klient je predovšetkým dobre informovaný, no zároveň hľadá v hektickej dobe aj jednoduchší a rýchlejší spôsob výberu a kúpy dovolenky. Webové stránky už nie sú len zdrojom poznatkov, ale zákazník považuje za samozrejmosť možnosť si online rezervovať a zaplatiť pobyt bez nutnosti osobnej návštevy CK. „Prostredníctvom internetu má klient okamžite k dispozícii aktuálne informácie o voľných miestach, a tento spôsob organizácie dovolenky sa teší mimoriadnemu záujmu. Takýto spôsob zobrazovania je medzi cestovnými kanceláriami na Slovensku úplne jediný", zdôrazňuje Eleonóra Fedorová, generálna riaditeľka CK SATUR. O popularite internetu svedčí aj viacnásobný medziročný rast návštevnosti webových stránok a online predaja.

 

Slováci chodia na dovolenku častejšie, komfortnejšie, a plánujú ju v predstihu. „Predaj počas obdobia First Moment zliav je na úrovni minulého roka. Klienti oceňujú vysoké zľavy pri nutnosti zaplatiť len 20% z ceny zájazdu, dieťa ako spolucestujúci cestuje pri nákupe počas First Moment obdobia úplne zdarma. Klienti si uvedomujú výšku poskytnutej protihodnoty - zľava je vyššia ako úrok v banke, a možnosti výberu lokality a termínu najširšie", hovorí Eleonóra Fedorová. Nákupné správanie dovolenkárov dokumentuje aj fakt, že kým v roku 2004 bolo v ponuke CK SATUR 26% 4* a 5* hotelov a 6% hotelov all inclusive, v roku 2009 tvoria 4* a 5* hotely 62% a all inclusive hotely 43% podiel.

 

V prieskume časopisu Cestovateľ a denníka Plus 1 deň získala CK SATUR titul najobľúbenejšej cestovnej kancelárie. Podľa prieskumu agentúry Marketvision vnímajú dovolenkári cestovnú kanceláriu SATUR ako profesionálneho a spoľahlivého partnera, s prijateľnými cenami a zárukou kvality, na ktorého sa môžu s dôverou obrátiť.

 

Všetko čo vás zaujíma sa dozviete na www.satur.sk

 


Kontaktujte nás:

• e-mail: ponuky@ba.satur.sk

• info linka: 0904 422 222

• osobne, na niektorej z našich pobočiek (zoznam pobočiek nájdete tu)

NÁJDI SVOJU POBOČKU
Najdi svoju pobocku
© SATUR Travel a.s.
Home | Mapa stránok | Vyhľadávanie | Pobočky | Kontakt pre média: +421-905 936 676
Generuje redakčný CMS systém GlobalWeb spoločnosti Global Services Slovakia s.r.o.